Alla inlägg den 1 juli 2007

Av Harry Stangenberg - 1 juli 2007 19:55

Idag skriver vi den 1 juli 2007, söndag. Det har varit en fantastisk dag. När jag vaknade kl 6 ösregnade det. Finns det inget härligare än när man vaknar en morgon och inte har en massa måsten, man har inte gjort upp om att man skall spela golf, spela tennis eller något annat, utan man kan vända sig om och sova ett tag till. Två timmar senare vaknade jag, solen sken, ingen vind, stormen hade lagt sig, öppnade ruffluckan och värmen strömmade emot mig. Harry du befinner dig i Skottland! Vad äter man till frukost när livet leker? Rätt! Bacon and egg!

I kylen fanns 8 härliga skivor nästan helt utan fett (konstiga svin!) Tro nu inte att jag tog hela paketet, nej två skivor på en brödskiva och ett stekt ägg. Köttet är dyrt här, vi betalar nog hälften i Sverige.

Efter frukosten gick jag en långpromenad med ”benknäckare” Stig på ön Kerrera, där jag just nu ligger, vi gick närmare fyra timmar, Stig berättade att vi som belöning för den långa promenaden skulle komma till en restaurang som hade gott öl och bra mat. Pyttsan, restaurangen fanns, de serverade vegetarisk mat men hade ingen ”licence” dvs. inget utskänkningstillstånd.  Lunchen bestod av sallad, ost, bröd, coscos (stavas det så, grammatiken i ordbehandlaren är tveksam) man kunde välja på kall eller varm juice eller Earl Grey. Styrkta av alla vitaminer blev stegen ännu lättare så vägen tillbaka blev hälften så lång. Vi var överens om att även om det funnits en pint och fish & chips så hade vi beställt den sunda maten och drycken!!!!!

I skrivandet stund så ösregnar det, med vadå!!!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards