Alla inlägg den 6 juni 2007

Av Harry Stangenberg - 6 juni 2007 23:44

Vaknade för första gången på länge att det var varmt och skönt i båten, värmaren slutade att fungera då en sjö från aktern fyllde värmarens avgasrör. Minns en natt på Nordsjön när jag gått av min vakt kring 03:00, skulle  krypa ner i kojen då allt var fuktigt, man somnade ändå och slapp duscha på morgonen!

Åt frukost letade sedan upp en rörmokare för att köpa en koppling som läckte, mycket besvärande när pumpen startar en gång i timmen och man bara orkar inte stiga upp för att stänga av pumpen.

Satte segel, det blåste 10 knop nordligt mycket passande för min västliga kurs, tuffade på några timmar. Plötsligt ”kokade” havet av sjöfågel och samtidigt dök ett stim tumlare upp,

Maten fanns säkert strax under ytan.

Befinner mig just nu i Banff, en liten  typisk skotsk by, alla husen är byggda i sten, grått, inte mycket färg. Här finns pubar ”The Desert Inn”, ”The Railway Inn” och säkert  tjugofem andra.

Har snaskat på en krabba som jag fick av en fiskare i Fraserburgh.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards