Alla inlägg den 29 juni 2007

Av Harry Stangenberg - 29 juni 2007 10:32

Jag glömde att berätta att vi hade 8 knop medström när vi seglade förbi  Lady´s Rock som ligger vid ingången till Sound of Mull. Varför grundet fått det namnet kan man ju bara gissa. Säkert någon som försökt ta över befälet på båten, så gick det som det gick!

Jag ligger nu i Oban Yacht Marina, tvärs över Oban. Varje timme går en shuttle till stan.

Jämfört med båtarna runt omkring tycker man att man har en jolle. Jag har faktiskt träffat många svenska båtar, häromdagen var vi tre inom någon kabellängd. Trevliga norrmän har vi faktiskt också träffat, någon dansk har jag inte sett.

På marinan kostar det ett pund för en dusch och tre för att få kalsongerna till sin ursprungsfärg. Två pund ca kostar en pint. Då duschar jag hellre ombord. Har nog blivit lite skotte med vissa utgifter.

Benknäckaren Stig mönstrade av igår, han har sin båt här. Vi planerar dock att fortsätta några dagar tillsammans, vi väntar bara att den förväntade stormen skall bedarra.

Av Harry Stangenberg - 29 juni 2007 01:07

Lätt match hade man sagt som fotbollspelare!

Wirren får vi senare idag vid prisutdelningen.


Lite senare idag:

Det blev ganska sent i natt. Nu har jag sovit ett par timmar solen skiner och just nu är det lugnt. Jag skall snabbt hissa storen och rulla ut genuan för att få dem torra. Det ösregnade hela dagen igår. Jag får emellertid snabba mig för barometern faller. Barometern är en ny kompis ombord, just nu har den fallit till 980? vad är det för sort, hektopascal??? mm Hg kan det inte vara eftersom det inte är en kvicksilverbarometer. Någon kan kanske hjälpa mig.


Om någon är sugen på att mönstra på så är denne mycket välkommen. Jag börjar styra västerut i och med att Pål kommer över den 4/7. Det är lätt att ta sig hit, flyg med Ryanair till Prestwick



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards